söndag 9 augusti 2009

Virkandet fortsätter

Så fort Alva somnat så åker garn och virknålar fram och det virkas virkas virkas. Dock är jag väldigt bra på att påbörja och mindre bra på att avsluta. I "påbörjat"lådan ligger det bland annat en griskulting, ett lejon och en igelkott samt många delar till många apor.

Klart är iallafall att Alva kan bjuda på låtsas-kafferep om ett par år med mycket gott! Har köpt de sötaste porslinskoppar med tillhörande fat samt en fristående kaffekanna på Emmaus.
Till hennes morbrors glädje kan han få sig en dammsugare (dock virkad) till kaffet.

Vid festligare tillfälle kan det serveras prinsess-tårta;


Och om Ture Sventon kommer förbi kan han få sig en smarrig semla med spritsad grädde;


Ni vet väl att man kan följa Alva på bilddagboken? Skriv en kommentar så hjälper jag dig in där.

3 kommentarer:

MiA sa...

Hej!
Så smaskigt det ser ut ;)

Jag har gjort en HelloKitty-ruta själv, och tyckte också det var pilligt. Fick bli lite improviserande här och där, men det gick till sist. Ska kika på det på lunchen eller ikväll när jag kommer hem, så ska jag se om jag kan ge dej något tips.

Ha det gott!
MiA

Anonym sa...

Så fint du är verkligen flitig på att pyssla.

kramar
Emma

MiA sa...

Hej igen!
Jag tittade på diagrammet och kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur jag fick det att funka. Men om det hjälper dej så har jag en bild här:
http://1.bp.blogspot.com/_w_wsdJ0_UiY/SmMQSS-6o_I/AAAAAAAAAIE/csR7H2ca7b0/s1600-h/HPIM2940.JPG

Kanske kan du förstå mönstret bättre med hjälp av bilden?

Lycka till!
MiA